De Zeeuwse Ombudsman, Gertjan van der Brugge.
De Zeeuwse Ombudsman, Gertjan van der Brugge. (Foto: )

Sabewa blijft koploper klachtenklassement

MIDDELBURG - Afgelopen week presenteerde de Zeeuwse Ombudsman, Gertjan van der Brugge zijn jaarverslag 2018.

Er kwamen 203 klachten binnen, dat zijn er 18 minder dan het jaar ervoor. Over Sabewa kwamen de meeste klachten binnen. Vooral over kwijtschelding, wat door de Zeeuwse Ombudsman, het hoofdpijndossier wordt genoemd. Voornamelijk de manier waarop Sabewa hierover communiceert leidde in 2018 tot veel klachten.

Ook veel Goed

Maar zegt hij "er gaat gelukkig ook heel veel goed bij Sabewa", zeker vergeleken met andere Ombudslieden in het land komen bepaalde klachten, zoals over taxaties, inningen en heffingen hier nauwelijks voor".

Ook kwamen er klachten binnen over taxistandplaatsen en burenruzies. Opvallend is ook het toegenomen aantal klachten over de integriteit van bestuurders: vermeende belangenverstrengeling, vooringenomenheid of de weigering daartegen op te treden. In twee gevallen heeft de Ombudsman een formeel onderzoek ingesteld.

Meer berichten