Diederick Janssens geeft kennissessie in Vlissingen over het concurrentievoordeel van startups

TEDx-spreker, merkstrateeg en business coach Diederick Janssens komt dinsdag 15 oktober om 13.00 uur naar Dockwize in Vlissingen voor een kennissessie 'Love brand basics', waarin hij ingaat op de vraag: waarom houden we wel van het ene merk en niet van het andere merk? Janssens legt uit hoe je groot wordt door klein te blijven. "Startups hebben een groot concurrentievoordeel op gevestigde merken". Tijdens de sessie leert hij hoe je dit voordeel kunt benutten.

Groot worden door klein te blijven
Startups starten met veel energie, veel goodwill en een motivatie van volle overtuiging. Toch wordt drie op de vier geen succes gegund. Waar zit 'm dat in: die gunfactor? Waarom krijgt die ene persoon duizenden volgers en een ander geen enkele like? Waarom lijkt het ene product 'zichzelf te verkopen' en krijgt een andere zelfs op de scherpste prijsactie geen respons? Ofwel: waarom houden we wel van het ene merk, maar niet van het andere?

Merkstrateeg
Diederick Janssens heeft een missie: ook bedrijven en overheden hebben vrienden nodig; om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Willen bedrijven volgers, fans en vrienden, dan moeten ze socialer, zinniger en menselijker worden. Janssens is merkstrateeg, schrijver en spreker. Hij sprak bij TEDx en zette samen met NIMA de masterclass 'Love Brand Basics' op. Hierbij heeft hij vooral aandacht voor de non-verbale communicatie van bedrijven, organisaties en destinaties, en hoe deze door mensen wordt geïnterpreteerd. Waar zit 'm dat in: aantrekkingskracht, aandacht, vertrouwen en loyaliteit? Waarom is het ene merk zo geliefd en moeten we van de ander helemaal niets hebben? Kortom: hoe krijg je volgers, fans en vrienden?

Aanmelden voor de gratis kennissessie kan via de website van Dockwize.

Meer berichten