Foto:

PERSBERICHT: Vrijwilligers gezocht voor bergen natuurwerk

Nieuwsflits

Geachte redactie,

Stichting Landschapsbeheer Zeeland (SLZ) vraagt uw aandacht voor het onderstaande bericht. Het volledige persbericht en beeldmateriaal vindt u in de bijlage.

Met vriendelijke groet,

Kris Veldhof

Vrijwilligers gezocht voor bergen natuurwerk

Op 23 september start Stichting Landschapsbeheer Zeeland (SLZ) een nieuwe vrijwilligersgroep in Zeeuws-Vlaanderen. Onder leiding van Tessa Jansma, meewerkend ploegleider bij SLZ, gaat deze groep iedere woensdag het veld in. Extra handen heeft Tessa voor haar groep nog hard nodig. Wil jij een bijdrage leveren aan het behoud van de natuur en het landschap? Meld je aan als vrijwilliger!

Aan de slag in de buitenlucht

Af en toe heeft ze een ‘kantoordag’ maar verder tref je de sportieve Tessa voornamelijk buiten aan. Dit buiten werken is wat ze het liefste doet en dan vooral in informele sfeer samen met een groep gemotiveerde mensen. Materiaal en ervaring hoef je hiervoor niet te hebben. Voor geschikt gereedschap en goede begeleiding wordt gezorgd. Door zo nu en dan een uurtje te zagen, planten, maaien, harken of hooien, maak je niet alleen voor de natuur een groot verschil, ook ontdek je de mooiste verborgen plekjes van Zeeland.

Leer meer over bijzondere landschapselementen

Omdat een goed landschapsbeheer om specifieke kennis vraagt, verzorgt SLZ regelmatig cursussen voor haar vrijwilligers. Op deze manier blijven bijzondere landschapselementen met grote natuur- en landschapswaarde bestaan. Ook veel zoogdieren zoals egels en allerlei vogels en insecten profiteren hiervan mee. Ze vinden bijvoorbeeld voedsel of een veilig plek in goed onderhouden hagen.

Zet je in voor het Zeeuwse landschap

Bijna 4.000 vrijwilligers zetten zich al in voor het landschap in Zeeland. Doe je ook mee? Kijk op www.landschapsbeheerzeeland.nl en kijk wat voor soort vrijwilligerswerk bij jou past. Zet je bijvoorbeeld in voor de kamsalamander of help mee met het knotten van wilgen. Ben je op zoek naar ander soort werk in de natuur of het landschap, kijk dan ook eens op de website www.natuurwerkzeeland.nl.

Stichting Landschapsbeheer Zeeland

Stichting Landschapsbeheer Zeeland (SLZ) is een professionele organisatie die zich sinds 1982 richt op het beheer en ontwikkeling van het Zeeuwse cultuurlandschap op terreinen van derden. Hiervoor werkt SLZ met veel vrijwilligers en bewonersparticipanten. SLZ heeft een CBF Keurmerk en is door de belastingdienst aangemerkt als algemeen nut beogende instelling (ANBI).

- Einde Persbericht -

Wilt u in de toekomst geen persberichten meer van ons ontvangen, dan kunt u een e-mail sturen naar: kris.veldhof@landschapsbeheerzeeland.nl

Met vriendelijke groet,

Kris Veldhof

Stichting Landschapsbeheer Zeeland (SLZ)

( 0622304831
*  kris.veldhof@landschapsbeheerzeeland.nl
8 www.landschapsbeheerzeeland.nl
P Klein Frankrijk 1, 4461 ZN Goes

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag aanwezig

202098997b_bc042634.docx

Donderdag 17 september 2020

Onderwerp: Vrijwilligers gezocht voor bergen natuurwerk

Plaats: Zeeuws-Vlaanderen

Informatie: SLZ, Tessa Jansma 06 303 752 37of Pieter Voets 0113-23 09 36

Vrijwilligers gezocht voor bergen natuurwerk

Aan de slag in de buitenlucht

Leer meer over bijzondere landschapselementen

Zet je in voor het Zeeuwse landschap

Bijna 4.000 vrijwilligers zetten zich al in voor het landschap in Zeeland. Doe je ook mee? Kijk op www.landschapsbeheerzeeland.nl en kijk wat voor soort vrijwilligerswerk bij jou past. Zet je bijvoorbeeld in voor de kamsalamander of help mee met het knotten van wilgen. Ben je op zoek naar ander soort werk in de natuur of het landschap, kijk dan ook eens op de website www.natuurwerkzeeland.nl.

- Einde Persbericht -

Noot voor de redactie:

Bijlage:

Foto 1: Vrijwilligerswerk in het buitengebied foto Tessa Jansma

Foto 2: Buitengebied vrijwilligersploeg foto Tessa Jansma

Klein Frankrijk 1, 4461 ZN Goes

Tel: 0113 – 23 09 36

info@landschapsbeheerzeeland.nl

www.landschapsbeheerzeeland.nl

Facebook: /LandschapsbeheerZeeland

Twitter: /SLZeeland

Instagram: /landschapsbeheerzeeland

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?